در حضور رئیس جمهور و مقامات لشکری و کشوری

تفاهم‌نامه سرمایه گذاری پتروشیمی‌های مارون و غدیر در منطقه ویژه پتروشیمی امضا شد

مدیران عامل پتروشیمی مارون و پتروشیمی غدیر تفاهم‌نامه های جداگانه سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در حضور رئیس جمهور امضا کردند.

به گزارش تواناخبر؛ شامگاه جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ طی آیینی با حضور رئیس جمهور، اعضای هیات دولت و استاندار خوزستان، دو تفاهم‌نامه احداث واحدهای پتروشیمی به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان توسط مدیران عامل پتروشیمی مارون و پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به امضا رسید.

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که با حضور رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و اعضا هیات دولت، استاندار خوزستان، مدیران ارشد استان، نماینده ولی فقیه و اعضا مجلس خبرگان رهبری در استان و مقامات لشکری و کشوری در استانداری خوزستان برگزار شد، تفاهم‌نامه مشترک فی‌مابین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای طرح تولید پلی اتیلن سبک خطی و سنگین با سرمایه گذاری ۶۹۲ میلیارد تومان معادل ۲۷۸ میلیون دلار، با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن و اشتغال زایی ۱۴۴ نفر به امضاء طرفین رسید.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه سه جانبه بین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، استاندار محترم خوزستان و مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر برای طرح احداث پارک کلر و تکمیل زنجیره آن در راستای تکمیل زنجیره ارزش، با سرمایه گذاری ۳۴۴۱ میلیارد تومان معادل ۱۳۸ میلیون دلار با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۲۷ هزارتن و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر به امضاء طرفین رسید.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در جنوب غربی استان خوزستان نخستین هاب پتروشیمی کشور محسوب می‌شود که با فعالیت بیش از ۲۲ مجتمع بزرگ پتروشیمی، مقام نخست صادرات غیرنفتی کشور در این منطقه را به خود اختصاص داده است.

https://tavanakhabar.ir/820کپی شد!