وعده معاون وزیر کشاورزی: گشایش های ارزی بزرگی در بخش کشاورزی در راه است

به گزارش خبرنگار تواناخبر، حسین رنجبر در نشست با اصحاب رسانه که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای و باغبانی اظهار کرد: ما برای سلامت جامعه از کاشت تا برداشت اهمیت خاصی قائلیم و راهبردهای مختلفی را برای این منظور استفاده می کنیم.

وی افزود: در سیاست های کلان وزارت کشاورزی تصمیمات خوبی در تأمین بموقع نیازهای ارزی اتخاذ شده است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: اطمینان دارم به زودی شاهد گشایش های بزرگی در زمینه رفع نیازهای ارزی خواهیم بود؛ تصمیماتی که مُنجر به برای رونق این صنعت در کشور می شود.

پایش محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره، محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند

رنجبر اقدم با اشاره به پایش محصولات کشاورزی از مزرعه با هدف حفظ و ارتقا ضریب سلامت محصولات غذایی، یادآور شد: سامانه ای به نام “سماک” طراحی شده که از کف مزرعه و باغ ها تا زمانی که سر سفره مردم می رسد را نشان می دهد.

وی با اشاره به شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی در ایران افزود: هدف این کار رصد و شناسایی منابع تولید و نظارت دقیق بر فرآیند تولید و کاهش نگرانی های جامعه در زمینه سلامت غذایی است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر عدم استفاده و توزیع ، مصرف و صادرات محصولات کشاورزی بدون استانداردهای لازم در ایران، تصریح کرد: ما به شدت با این موضوع مخالف هستیم و جلوی توزیع آن را می گیریم.

نمایشگاه کشاورزی نماد خودباوری ملی،
خوزستان در کشاورزی حرف اول را در کشور می زند

رنجبر اقدم گفت: این نمایشگاه پررونق و تاثیرگذار است و باتوجه به شعار امسال، فرصت خوبی برای توانمندسازی بخش داخلی، شناسایی سازندگان بومی و معرفی تولیدات، ارائه توانمندی‌های مؤسسه‌ها، معرفی کالا یا خدمات جدید، ایجاد ارتباط موثر، تحقق بازار و بازاریابی، ورود به بازارها و گسترش کانال‌های توزیع محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که خوزستان در این حوزه دارد؛ انتظار می رود در برگزاری چنین نمایشگاه هایی پیشتاز باشد‌.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در بازدیدی که از غرفه های این نمایشگاه داشتیم؛ شاهد پویایی و تکاپوی چشمگیری بودیم که نمایانگر توانمندی و تخصص شرکت کنندگان در این نمایشگاه است.

کاهش وابستگی به واردات و افزایش خودکفایی/ شیلات چشم و چراغ نمایشگاه یازدهم کشاورزی

رنجبر اقدم تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در شرایط تحریم و فشاری
سبب ارتقا امنیت غذایی جامعه، کاهش وابستگی به واردات و افزایش خودکفایی می شود.

وی با بیان این که اُمیدهای روشنی در این نمایشگاه قابل رویت بود، یادآور شد: به ویژه در حوزه نهادهای دامی، شیلات و آبزیان اتفاقات نوید بخشی در حال وقوع است که نشان می دهد کشور در تأمین و توزیع این محصولات توانمند است‌.

https://tavanakhabar.ir/729کپی شد!