مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد ؛ افزایش تولید تا سالانه ۵میلیون تن کنسانتره و گندله/ بومی سازی بیش از ۲هزار قطعه

به گزارش خبرنگار توانا خبر، علیرضا پورمند در سومین روز از سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد اظهار کرد: شرکت سیمیدکو یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ فولاد خوزستان است. که با ظرفیت تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۲٫۵ میلیون تن گندله سنگ آهن در منطقه معدنی سنگان(شهرستان خواف) واقع در جنوب شرقی استان خراسان رضوی فعالیت دارد.
وی افزود ؛ در واقع این شرکت زنجیره ابتدایی و تولیدکننده مواد اولیه فولاد خوزستان در تولید کنسانتره و گندله می باشد. که حدود ۱۲۰۰ نفر پرسنل مستقیم در بخش تولید کنسانتره و گندله مشغول به کار هستند .
مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد گفت : شرکت در حال حاضر با چهار کارخانه سنگ شکن (خردایش سنگ)، کنسانتره سازی، گندله سازی و فیلتراسیون در تلاش هستیم ، ظرفیت تولید محصولات کنسانتره و گندله خود را به ۲ برابر ظرفیت فعلی افزایش و نقش کلیدی خود در تامین زنجیره ارزش و مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان را تقویت کنیم.
پورمند گفت : از آنجایی که شرکت برای تامین مواد اولیه فولاد خوزستان فعالیت دارد در حال حاضر هیچ گونه صادراتی نداریم .
وی با اشاره به ارسال کلیه تولیدات به شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد : سالیانه حدود ۱٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۸۰۰ هزار تن گندله به شرکت فولاد خوزستان ارسال می شود.
پورمند بیان کرد : کنسرسیومی با همکاری شرکتهای سیمیدکو، فولاد شادگان و پیشگامان فولادجنوب صورت گرفته که این شرکت بهره برداری کارخانه فولادقائنات را به عهده گرفته است. بار ورودی تولید شرکت سناباد است که به آهن اسفنجی تبدیل می شود. که از این تولید هم در شرکت فولاد خوزستان و هم در بورس استفاده می شود .
مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با اشاره به چالشهای پیش روی شرکت ها در بحث تامین انرژی گفت ؛ شرکتهای فولادی در زمستان به دلیل کمبود گاز و در تابستان به دلیل کمبود برق متضرر می شوند و این شرکت سیمیدکو نیز بیشتر از یک ماه است که به دلیل کمبود گاز تولید آهن اسفنجی نداشته و امیدواریم دولت در این زمینه جهت ادامه تولید تدابیری بیاندیشد تا صنعت با تمام توان به سمت تولید کام بردارد .
پورمند با اینکه شرکت سیمیدکو در بخش مسئولیت های اجتماعی پیشگام است تصریح کرد ؛ شرکت مسئولیت پروژه ای بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را در بخش زیرساخت فاضلاب منطقه خواف را بر عهده گرفته است که پیشرفت این پروژه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در بخش های لوله گذاری، کنده کاری و … بوده و تصفیه خانه آن در مرحله اجرایی است.
وی افزود؛ از دیگر مسئولیت های اجتماعی این شرکت کاشت محصولات زراعی در زمین خود شرکت می باشد که، نهایتاً پس از برداشت این محصولات به خانواده های کم برخوردار تحویل داده می شود. همچنین در حوزه راه اندازی کاروان های سلامت محور در مناطق محروم شهرستان، ساخت مدارس و… فعالیت های مهمی داشتیم.
وی در خصوص ایجاد فضای سبز در کارخانه بیان کرد : در فاز اول اجرایی حدود ۲۲ هزار متر مربع فضای سبز در کارخانه ایجاد کرده ایم که ۱۰ تا ۱۲ هزار متر دیگر به آن در حال اضافه شدن است.
پورمند با توجه به افزایش تولید این شرکت افزود: این شرکت مجوز ۲٫۵ میلیون تن دیگر در بخش کنسانتره و ۲٫۵ میلیون تن دیگر در بخش گندله سازی را نهایتا در یک یا دو سال آینده دریافت خواهد کرد تا مجموع تولید کنسانتره و گندله هر کدام به ۵ میلیون تن برسد.
وی با اشاره به شرکت های دانش بنیان و تولید قطعات بومی سازی شده گفت : با یک شرکت دانش بنیان در خصوص آب گیری کارخانه در قسمت تولید کنسانتره قرارداد ۲ میلیارد تومانی بسته شد که تضمین تولید قطعه مورد نظر را داده است. در بخش بومی سازی، این شرکت مجموعا ۴۰ هزار قطعه دارد که بخشی از قطعات مصرفی است که در حد ممکن از قطعات ساخت داخل استفاده و مابقی که مشخصات فنی از آنها در دست نبود را خریداری و روی آنها مهندسی معکوس انجام و در نهایت بومی سازی شدند.
وی افزود ؛ در شرکت سیمیدکو بیش از شش هزار قطعه نقشه شده و از این بین بیش از سه هزار قطعه را بومی سازی کرده ایم.

https://tavanakhabar.ir/719کپی شد!