معاون شهردار اهواز:

جشنواره اهواز همدل ۱۰ محور و ۵ قالب دارد/ ۲۵ بهمن، آخرین مهلت شرکت در جشنواره

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اهواز گفت: جشنواره اهوازِ همدل در ۱۰ محور و پنج قالب برگزار می شود و مهلت ارسال اثر تا ۲۵ بهمن است.

به گزارش خبرنگار توانا خبر،حجت‌الاسلام حمید رعیتی امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهوازِ همدل اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره تولید محتوا برای ارائه آموزش های شهروندی است.
وی افزود: با این کار هم افراد شرکت کننده به ویژه هنرمندان و خبرنگاران با موضوع درگیر می‌شوند و از تولیدات آن‌ها برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اهواز تصریح کرد: جشنواره اهواز. همدل در ۱۰ محور و ۵ قالب برگزار و آثار برتر برای آموزش های شهروندی استفاده می شود. ضمن این که مهلت ارائه آثار تا ۲۵ بهمن است.

رعیتی گفت: حضور در جشنواره برای عموم مردم آزاد است و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن از آثار برتر که می‌تواند شامل طرح، پیشنهاد و یا حتی بحث انتقادی برای بهبود آموزش شهروندی باشد به نام شخص خالق اثر برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اهواز با تأکید بر تلاش برای برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های با محوریت آموزش شهروندی، گفت: برای این کار نیازمند تولید محتوا هستیم.

رعیتی ادامه داد: از عموم شهروندان، هنرمندان و خبرنگاران دعوت می‌شود تا تولیدات خود را حداکثر تا ۲۵ بهمن به دبیرخانه جشنواره فرهنگی شهرداری اهواز ارسال کنند.

وی گفت: برنامه جامع عملیاتی اهواز ۱۴۰۵ با شعار اهواز همدل نوشته شده و در مرحله تصویب در شورای شهر است و در این برنامه نیز تلاش شده اگر برنامه و جشنواره‌ای برگزار می‌شود از چنین نامی نشات بگیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اهواز با اشاره به وجود مسائل و معضلات فرهنگی در اهواز و گستردگی آنها، گفت: تلاش می کنیم برخی مشکلات فرهنگی را با استفاده از آموزش شهروندی رفع کنیم.

رعیتی ادامه داد: در حوزه فرهنگی افراد زیادی صاحب نظر هستند و اگر به دنبال برون رفت از مشکلات فرهنگی هستیم باید ابتدا اقدام به آموزش کنیم، زیرا اگر شهروندی آموزش ندیده باشد انتظاری نمی‌رود که خواسته‌ها و مسائل شهری را انجام دهند؛ در واقع می‌توان گفت حلقه گم شده مدیریت شهری اهواز آموزش شهروندی است.

در ادامه محسن صباغی دبیر جشنواره اهوازِ همدل نیز درباره جشنواره اهواز همدل اظهار کرد: این‌ جشنواره در ۴ قالب اصلی پوستر، عکش، موشن و انیمیشن و گزارش خبری ویدئویی و در یک بخش جنبی یعنی عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این جشنواره شامل هویت شهری، زیباسازی شهری، حفظ محیط زیست، آموزش شهروندی، جلوگیری از‌ تکدی‌گری، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، مشارکت در اداره شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی، حفظ اموال عمومی و آپارتمان‌ نشینی و حقوق همسایه است.

صباغی بیان کرد: به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب ۸، ۷ و ۶ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۶، ۵ و ۴ میلیون تومان، به ۵ نفر برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام ۱.۵ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر و اگر اثری شایسته تقدیر شد مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا ۲۵ بهمن‌ماه و برگزاری مراسم اختتامیه در اوایل اسفندماه است و در جشنواره ۳ کارگاه نیز برگزار و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی www.ahvazhamdel.ir مراجعه کنند.

https://tavanakhabar.ir/672کپی شد!