بازگشایی خیابان امیری آبادان پس ۸ ماه

به گزارش تواناخبر از آبادان؛ امروز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، محوطه ی کارگاهی تخریب ساختمان متروپل در خیابان امیری آبادان جمع آوری شد.

برج ۱۰ طبقه شماره ۲ متروپل در ۲ خرداد ۱۴۰۱ پیش از بهره‌برداری کامل بدلیل نقص در طراحی و کیفیت ساخت با از هم گسیختگی فروریخت که ۴۳ نفر در این حادثه کشته و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

عملیات امداد و نجات و آواربرداری اولیه حدود ۱۵ روز طول کشید و تبدیل به یک موضوع ملی شد.

تخریب باقی مانده برج ۲ متروپل قریب به ۸ ماه به طول انجامید که دو نفر از جمله یک کارگر تخریب و یک رهگذر نیز در مرحله تخریب جان خود را از دست دادند.

حسین عبدالباقی مالک و سرمایه گذار متروپل در هنگام ریزش ساختمان در زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد؛ و چند وقت بعد نیز برادر وی از طرف یکی بازماندگان کشته شدگان حادثه، در پارکینگ خانه خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به قتل رسید.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ از تایید رأی پرونده متروپل آبادان با ۲۱ متهم در دادگاه تجدید نظر خبر داد.
چگنی در خصوص آخرین وضعیت حکم دادگاه تجدید نظر برای پرونده متروپل آبادان، اظهار کرد: رأی بدوی پرونده حادثه ساختمان متروپل که برای بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده بود، تأیید شد و ایراد مؤثری که موجب نقض دادنامه را فراهم کند از سوی معترضان و تجدید نظرخواهان ارائه نگردد و رأی این پرونده به زودی به اجرای احکام کیفری ارسال خواهد شد.

حالا پس از ۸ ماه تعطیلی ده ها مرکز تجاری و مغازه در قدیمی ترین خیابان تجاری آبادان و ورشکست شدن چندین کاسب؛ و پس از کشته شدن جمعا ۴۶ نفر، به نظر می رسد که با اجرا شدن حکم مجرمین و جمع شدن محوطه کارگاهی، پرونده ی این ساختمان منحوس در افکار بسته خواهد شد. اما بعید بنظر می رسد که بازماندگان داغدار این فاجعه، از دست دادن عزیزان خود در نتیجه ی فساد، کلاهبردای، زد و بند و مسؤلیت ناپذیری برخی مسئولین را فراموش کنند. /تواناخبر

گزارش تصویری جمع آوری محوطه کارگاهی متروپل از “غلامرضا مرتضوی” خبرنگار “مجموعه توانا”:

https://tavanakhabar.ir/637کپی شد!