انتقاد رییس شورای شهر اهواز از صنایع آلاینده:

برخی صنایع آلاینده عوارض آلایندگی را پول زور می دانند

برخی شرکت ها با این بهانه که درصد آلایندگی آنها مشخص نیست از پرداخت این عوارض خودداری می کنند.

به گزارش خبرنگار توانا خبر، سیاوش محمودی امروز سه شنبه ۱۳ دیماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:
دریافت عوارض حق شهرداری‌ها است و این حق به درستی و کامل پرداخت نمی شود.

وی یادآور شد: مجموع عوارض آلایندگی دریافت شده از شرکت نفت یک هزار و پنجاه میلیاردتومان است که انتظار می رود مابقی آن و جریمه دیرکرد آن پرداخت شود.

رییس شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم تشکیل کارگروه عوارض آلایندگی به رغم تصویب این قانون، افزود: یکی از مواردی که برای سایر شرکت های آلاینده وجود دارد این است که با وجود تصویب قانون عوارض آلایندگی تاکنون کارگروه این قانون تشکیل نشده است تا درصد آلایندگی شرکت‌ها مشخص شود، شرکت ها با این بهانه که درصد آلایندگی آنها مشخص نیست از پرداخت عوارض خودداری می کنند.

محمودی گفت: وجود نوارهای حفاری و آسفالت معابر از جمله مهمترین گلایه‌های شهروندان است، با این حال در ۹ ماه گذشته یک میلیون متر مربع آسفالت اجرا شده است و در پنج ماه آینده نیز یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت می شود

وی افزود:بر اساس قانون هر دستگاهی که مجوز حفاری از شهرداری دریافت می کند پس از انجام کار باید معبر را به حالت اولیه خود بازگرداند.

رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: تا کنون شهرداری در بسیاری از موارد هیچگونه تاییدیه ای در این خصور به شرکت آبفا در خصوص نوارهای حفاری آسفالت شده نداده است.

محمودی گفت: دستگاه‌ها باید اراضی خود محصور نمایند عدم حصار بندی این اراضی سبب تجمع نخاله‌های ساختمانی در این اراضی شده است لذا انتظار می‌رود علاوه بر اینکه دستگاه‌ها اراضی خود را محصور کنند شهرداری نیز باید تا عید نوروز نخاله های ساختمانی را ساماندهی کند.

وی افزود: طرح هر هفته چند افتتاح تا کنون در ۲۳ هفته برگزار و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان طرح اجرایی شده است.

به گفته رییس شورای شهر اهواز، طرح های شاخص مانند تقاطع ها را باید به این میزان اضافه کنیم، با این حال از شهرداری انتظار می‌رود طرح ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد تا رضایت مندی شهروندان جلب شود.

محمودی ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی در حال رایزنی با سایردستگاه‌ها و بانک‌ها هستیم تا بتوانیم با اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی به هر راننده ناوگان تاکسیرانی را توسعه دهیم..

وی با اشاره به وجود ۲هزار تاکسی در اهواز و ضرورت نوسازی ۸۰ درصد آنها، یادآور شد: علاوه بر آن ۵۰ دستگاه ون تاکسی خریداری و در آینده نیز ۱۰۰ دستگاه جدید خریداری می‌شود.

رییس شورای شهر اهواز به حوزه زیباسازی شهری در دو قسمت گلکاری و نورپردازی اشاره کرد و افزود: گلکاری های زیادی در میدان ها و بلوارها انجام شده و تا عید نوروز شاهد شکوفایی آنها هستیم، علاوه بر این نورپردازی های متعددی تدارک دیده شده است تا شاهد چهره زیبایی از خیابان‌ها و معابر باشیم.

https://tavanakhabar.ir/595کپی شد!