برگزاری نود و هفتمین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

نود و هفتمین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه با حضور اعضای شورای راهبردی و نمایندگان آنها در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار گردید.

نشست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی و برخی مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نمایندگان تعدادی دیگر از مدیران عامل در سالن شهید فخری زاده این سازمان در روز سیزدهم ماه جاری برگزار شد.

پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار سپهبد سلیمانی و یاران وفادارش، با اشاره به مصوبات شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی اظهار نمود: از فرمانداری شهرستان بندرماهشهر به جهت ارائه پروژه‌های مورد نیاز شهرستان تشکر می‌شود؛ پروژه‌های تعریف شده نسبت به سال گذشته بهتر شده که البته می‌توانست بهتر از این باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه طرح‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی از سوی فرمانداری شهرستان بندرماهشهر به نمایندگی از شورای سیاستگذاری ارائه می‌شود اظهار داشت که اصل عام المنفعه بودن بایستی از مهمترین اصول لازم الرعایه در تعریف پروژه‌های سرمایه‌ای و هزینه کرد جاری این شورا باشد.

برزگر بیان داشت: طرح های شورای راهبردی از سوی فرمانداری به شورای راهبردی ارائه شده و شورای راهبردی صرفا کلیات جاری سازی طرح‌ها را مورد تصویب قرار می‌دهد و مسئولیت تعریف و اجرای صحیح پروژه‌ها بر عهده شورای سیاستگذاری است و بایستی عام المنفعه بودن و ایجاد رضایت حداکثری مردم عزیز منطقه مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: از مجموع ۳۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده به پروژه‌های سرمایه‌ای۳۰٪ عمرانی، ۲۳٪ آموزشی، ۲۲٪ ورزشی، ۷٪ بهداشتی/درمانی، ۵٪ خدماتی، ۴٪ انتظامی/امنیتی، ۳٪ فرهنگی، ۳٪ کشاورزی و ۳٪ به پروژه‌های مذهبی اختصاص داده شده است و همچنین در جلسه نود و ششم شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی، بیش از ۸۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه هزینه‌های جاری به فرمانداری محترم شهرستان بندرماهشهر تخصیص یافته است که از طریق شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی در اختیار فرماندار محترم قرار خواهد گرفت.
برزگر افزود: میزان هزینه کرد و درصد پیشرفت پروژه‌های شورای راهبردی در حوزه مسئولیت اجتماعی باید برای مردم شفاف باشد و به همین منظور با برنامه ریزی انجام شده طرح‌های مصوب را در وب سایت اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی قرار می‌دهیم تا برای همه قابل دسترس باشد.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با ابراز ناخرسندی از عدم اهتمام برخی مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی برای تسریع در پرداخت قدرالسهم خود، گفت: شرکت‌های پتروشیمی باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که مصوبات شورای راهبردی لازم الاجرا است و قدرالسهم هر شرکت باید به موقع پرداخت شود؛ اگر پرداخت‌ها به موقع انجام نشود و مشمول زمان گردد شاهد افزایش هزینه اجرای طرح‌ها خواهیم بودیم که مشکلات بسیاری همچون نیمه کاره ماندن طرح را در پی دارد.
وی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند پروژه‌های عام المنفعه در لیست مصوب را انتخاب و راسا اقدام به انجام پروژه نمایند، بیان کرد: شرکت‌ها می‌توانند هر یک از پروژه‌های عام المنفعه موجود در لیست را انتخاب کرده، راسا و به نام خود نیز انجام دهند؛ زمان حدود هشت ماهه باقیمانده تا پایان سال مالی شورای راهبردی نیز فرصت مناسبی برای اجرای این پروژه‌ها است، البته به شرطی که بصورت جهادی انجام شود.
وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران شرکت‌های پتروشیمی در جلسات شورای راهبردی، گفت: مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی باید اهتمام ویژه برای حضور در منطقه و در جلسات شورای راهبردی و حرکت در مسیر رضایت مندی و افزایش حسن همجواری را داشته باشند تا بتوانیم با تبادل نظر و مساعی به تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها و رفع نیازهای اصلی منطقه برسیم.

برزگر افزود بدون شک میزان سوددهی شرکت‌های پتروشیمی برای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بسیار مهم است و تمام تلاش خودمان را برای رفع مشکلات انجام می‌دهیم؛ اما نباید فراموش کنیم در قبال مردم همجوار با صنعت مسئولیت مهمی به نام مسئولیت اجتماعی بر عهده داریم که در این مسیر کارکنان شرکت‌ها هم از آن بهره‌مند می‌شوند.
برزگر در پایان، از نخبگان جامعه پیرامونی و اصحاب رسانه خواست که در زمینه پرداخت قدر السهم شرکت‌ها مطالبه گری داشته باشند و از مبادی ذی ربط، فرمانداری و عملیات غیر صنعتی، پیگیر اجرای مصوبات شورای راهبردی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی باشند.

در نود و هفتمین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پس از تبادل نظر و گفت‌و‌گو پیرامون دستور کار جلسه، طرح‌های پیشنهادی شورای سیاستگذاری به تصویب اعضای شورا رسید.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در جنوب غربی استان خوزستان با مساحت۲۸۵۰ هکتار نخستین هاب تخصصی پتروشیمی ایران اسلامی محسوب می‌شود که حدود ۲۹ درصد محصولات پتروشیمی کشور را تولید می‌کند.
 

https://tavanakhabar.ir/588کپی شد!