آیین بهره برداری از ۴ طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مراسم بهره برداری از 4 طرح پایین دستی و دانش بنیان صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با دستور معاون اول رئیس جمهور

🔹روز پنجشنبه ۱۰ شهریور، چهار پروژه پایین دستی صنایع پتروشیمی با محوریت اقتصاد مقاومتی و در چارچوب طرح های دانش بنیان با اعتبار بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد ریال و ۳/۶ میلیون دلار با دستور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسیدند.

🔹به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جزئیات بهره برداری از این پروژه ها، اظهار داشت: این طرح ها روز پنجشنبه ۱۰ شهریور سال جاری با دستور معاون اول رئیس جمهور محترم، همزمان با ایام هفته دولت و از طریق ویدئو کنفرانس، به بهره برداری رسید.

🔹 این پروژه ها با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث شده اند، پروژه ها در راستای اهداف و سیاست های کلان دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و با هدف خودکفایی‌ و بهره گیری از دانش فنی و ظرفیت و توان داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و در جهت تکمیل زنجیره ارزش تولید احداث شده است.

🔹بخشی از مشخصات فنی پروژه های آماده بهره برداری در بخش پایین دستی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طرح تولید کاتالیست صنعتی از گروه صنعتی رجال با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال در محل سایت سه منطقه احداث شده است.

🔹 طرح تولید کاغذ و مقوا از کربنات کلسیم توسط شرکت پترونیکان جنوب با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال به اضافه ۳.۶ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در محل سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث گردیده است.

🔹طرح تولید کامپاند و گرانول pvc و بازیافت محصول off گرید جامد از شرکت سینا سود با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در سایت یک منطقه آماده بهره برداری است.

🔹طرح تولید اسید بنزوئیک و اسید ترفتالیک خام از شرکت شادبه افروز سبلان گستر با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری است.

🔹همچنین تعداد فرصت های مستقیم شغلی ایجاد شده به واسطه بهره برداری از این طرح ها ۹۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۲۶۵ نفر غیر مستقیم است.
این طرح ها در راستای پیاده سازی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دانش بنیان و با رویکرد تحولی و سرعت بخشی به تکمیل طرح های توسعه ای در دست اجرا توام با رفع موانع تولید در منطقه، به بهره برداری رسیدند.

🔹 مجموعه این طرح ها در راستای قطع وابستگی به خارج کشور و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، جلوگیری از خام فروشی و ثروت آفرینی در حوزه صنایع پایین دستی با دانش و فناوری ایران احداث و بومی شده اند.

🔹مسئولان محلی کشوری و لشکری در آیین این مجموعه بهره برداری ها شرکت نمودند.

https://tavanakhabar.ir/440کپی شد!