افتتاح ۴ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

سخنگوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از افتتاح ۴ پروژه پایین دستی در روز پنجشنبه خبر داد

سخنگوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: روز پنجشنبه هفته جاری، چهار پروژه پایین دستی صنایع پتروشیمی با محوریت اقتصاد مقاومتی و در چارچوب طرح های دانش بنیان توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، محسن ادیبی در خصوص جزئیات بهره برداری از این پروژه ها، اظهار داشت: این طرح ها روز چهارشنبه با دستور رییس جمهور محترم، همزمان با ایام هفته دولت و از طریق ویدئو کنفرانس، به بهره برداری خواهند رسید.

سخنگوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه این پروژه ها با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث شده اند گفت: این پروژه ها در راستای اهداف و سیاست های کلان دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و با هدف خودکفایی‌ و بهره گیری از دانش فنی و ظرفیت و توان داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و در جهت تکمیل زنجیره ارزش تولید احداث شده است.
وی با اشاره به بخشی از مشخصات فنی پروژه های آماده بهره برداری در بخش پایین دستی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت:
طرح تولید کاتالیست صنعتی از گروه صنعتی رجال با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در محل سایت سه منطقه احداث شده است.

ادیبی اضافه کرد: طرح تولید کاغذ و مقوا از کربنات کلسیم توسط شرکت پترونیکان جنوب با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال به اضافه ۲.۶ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در محل سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث گردیده است.

سخنگوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآورشد: عملیات اجرایی طرح تولید کامپاند و گرانول pvc و بازیافت محصول off گرید جامد از شرکت سینا سود با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در سایت یک منطقه آماده بهره برداری است.

وی گفت: طرح تولید اسید بنزوئیک و اسید ترفتالیک خام از شرکت شادبه افروز سبلان گستر با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری است.

ادیبی، همچنین تعداد فرصت های مستقیم شغلی ایجاد شده به واسطه بهره برداری از این طرح ها را ۹۵ نفر عنوان کرد و افزود: با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصاوی پتروشیمی و اهتمام مدیرعامل جهادی و پر تلاش این سازمان و با رویکرد تحولی و سرعت بخشی به تکمیل طرح های توسعه ای در دست اجرا و به منظور رفع موانع تولید در منطقه، این پروژه ها به مرحله بهره برداری رسیده اند.
سخنگوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطر نشان کرد: مجموعه این طرح ها در راستای قطع وابستگی به خارج کشور و تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات پتروشیمی در صنایع پایین دست احداث شده اند.

https://tavanakhabar.ir/404کپی شد!