معاون استاندار خوزستان گفت:

با پایمال کنندگان حق مردم برخورد عبرت آموز می کنیم

معاون عمرانی استانداری خوزستان: در موضوع رعایت حق مردم اهل سازش نیستیم؛ و نظارت بر ایمنی ساختمان حق مردم است و با کسانی که حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند طوری رفتار می‌کنیم که مایه عبرت شوند.

اولین نشست کارگروه استانی پایش ساختمان‌های ناایمن شهری به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و با حضور صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان خوزستان و مسئولین ذی ربط برگزار شد.

محمد خانچی معاون استاندار خوزستان در این جلسه ابراز داشت: این کارگروه در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره راه و شهرسازی برگزار شود و وظیفه دارد تا ساختمان‌های نا ایمن  را بررسی کنند.
وی افزود: اولویت بررسی با تجمیع ساختمان‌هایی است که دستگاه‌هایی مثل آتش نشانی، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و… شناسایی کرده اند. پس از تجمیع این ساختمان‌ها نیز ارزیابی درصد مخاطره کار‌های قانونی برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی مانند متروپل صورت بگیرد.

رئیس کارگروه استانی پایش ساختمان‌های ناایمن شهری گفت: اداره کل راه و شهرسازی مکلف است، نرم افزار کاربردی ایجاد کند که نمایندگان دستگاه‌های متولی مانند آتش نشانی، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری و… که بر ساختمان‌ها نظارت می‌کنند، نظرات خود را در این سامانه ثبت کنند تا سامانه‌ای یکپارچه از وضعیت ساختمان‌های هر شهر داشته باشیم.

خانچی با تذکر جدی به پیمانکاران و ناظران ساختمان‌ها در دستگاه‌های متولی هشدار داد: نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها حق مردم است و در موضوع عدم رعایت حقوق مردم به هیچوجه اهل سازش نیستیم. با کسی که حقوق مردم را ضایع کند طوری رفتار خواهیم کرد که عبرت سایرین شود.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: همه ان‌شاالله دست به دست هم بدهیم تا آنگونه که شایسته است به مردم خدمت کنیم. طبیعتا چیزی که ماندگار است دعای خیر مردم است. ان‌شاالله خروجی این جلسات ایمنی کامل ساختمان‌های مردم باشد.

https://tavanakhabar.ir/360کپی شد!