پاپ: دیدار با آیت الله سیستانی را فراموش نخواهم کرد

 

پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، با انتشار توییتی دیدار روز شنبه (۷ مارس ۲۰۲۱) خود با آیت‌الله سید علی سیستانی را فراموش‌ نشدنی توصیف کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه های عراقی، پاپ در این توییت که به زبان عربی منتشر شد؛ نوشت که هیچ گاه این دیدار را فراموش نخواهد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد که پس از سفر به عراق روحم سرشار از قدردانی نسبت به پروردگار و همه کسانی شد که این سفر را میسر کردند.

پاپ فرانسیس در این توییت از مسوولان عراقی از جمله «برهم صالح» رئیس جمهوری، دولت و کارگزاران کلیسایی این کشور قدردانی کرد.

وی گفت که از مقام‌های دینی عراق و در راس آنها آیت الله سیستانی قدردانی می کنم که «با وی دیدار فراموش‌نشدنی داشتم».

رهبر کاتولیک های جهان آرزو کرد خداوند که خود مظهر صلح و رحمت است به عراق، خاورمیانه و جهان صلح ارزانی کند.

پاپ فرانسیس همچنین از مسئولان اقلیم کردستان عراق و کردها بابت استقبال گرم آنان از وی قدردانی کرد.

در پی انتشار این توییت، برهم صالح رئیس جمهوری عراق در پاسخ به پیام پاپ فرانسیس نوشت که «جناب پاپ، از سفر تاریخی شما متشکریم، این سفر نشان‌دهنده اهتمام شما به عراق و ملتش بود و حضور شما در شهرهای گوناگون و دیدارتان با طیف‌های متنوع مردم پیام صلح و همبستگی انسانی با عراق بود که هرگز از یاد نمی‌رود».

او سفر پاپ را اسباب کمک به مردم عراق برای درمان زخم‌های عمیق ناشی از دهه‌ها خشونت و سرکوب دانست.

پاپ فرانسیس جمعه گذشته در سفری سه روزه به عراق رفت و از شهرهای بغداد، نجف اشرف، شهر تاریخی اور در استان ذی قار، اربیل در اقلیم کردستان عراق، موصل و قرقوش در شمال این کشور دیدار کرد.

مهمترین بخش این سفر که بازتاب های گسترده ای در محافل خبری، دینی و افکار عمومی جهان داشت، سفر پاپ به نجف اشرف و دیدار با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق بود.

https://tavanakhabar.ir/101کپی شد!